tisdag 23 mars 2010

En pensionär

Det gick förbi en pensionär och glodde på mitt nät som jag har hängt upp på balkongen för att katterna inte ska rymma. Man såg hur hjärnan gick på högvarv! Han till och med vände sig om för att till fullo insupa nätet. Säkert någon fittig styrelsemedlem som nu vill förbjuda nät på balkongerna eller något.
Alltså, bittra, sura, spionernande gamla pensionärer - hur orkar de? Kan de inte bara skaffa sig en hobby eller göra något så att de inte har så mycket tid att lägga sig i andras liv?
När jag är pensionär ska jag ha många djur, t.ex hund och en liten snäll shetlandsponny som jag ska köra med! Alltså när jag är gammal, när jag fortfarande är 'fit for fight' ska jag ha en ståtlig dressyrhäst.
Om jag känner en obetvinglig lust att lägga mig i andra personers liv ska jag se på doku-såpor på kvällarna, och dricka kaffe och lägga mig sent!

Inga kommentarer: