tisdag 19 oktober 2010

LÄSKY

Jag tog BLODPROV idag. Jag tittade bort och ba 'är du klar?!' Hon ba jaa jaaa, typ 'länge sedan'. Jag hade förberett med Emla och det kändes ingenting. Jag blev nästan lite snopen! Hon tog säkert 5 provrör. Känner mig anemisk nu. Närå.
Men, till det intressanta!
Jag hade blodvärde 133 och det var tydligen väldigt bra för en vegetarian (är vegan). Klappar mig själv på axeln för den då! Normalt värde för en kvinna är 120-150.
Mitt blodtryck var 120/77. Jag fattar inte vad det betyder, men det var "bra".
Blodsocker var 5,5. 3,3 till 7 verkar vara normalt, beroende på när man har ätit.
Sen ska resten av blodet på en långanalys för HIV, Hepatit, näringsvärde och jag ska få träffa en dietist. Hoppas en snäll dietist som inte ba 'ät kött'. Vi får hoppas att det är lika bra värden där.




Nej tack!

6 kommentarer:

alvindy sa...

vaffö tester???

Olga sa...

Hehe, du får veta snart ...

alvy sa...

O_O

Olga sa...

Nu vet du din lilla tjej!

Anonym sa...

Gullig bild!

ALVY sa...

japp :D