torsdag 7 juli 2011

Söva

Hur du nattar bebisen är viktigt. Om du vyssjar ditt barn till sömns de första åtta levnadsveckorna, kommer ditt barn att förvänta sig detta även i fortsättningen. Om du lägger ditt barn att somna själv, kommer han eller hon att vänta sig även detta. Därför avråder en del experter från att vyssja eller amma barn till sömns, till och med när de är så små. Du måste själv fatta beslutet om vilka godnattrutiner du vill ha. Länk.
Då är ju jag knullad. (Hon fyller 8 veckor idag och har aldrig somnat själv.)

2 kommentarer:

Johannes sa...

Grattis. Linda, min syrra har lagt sina barn och släckt och gått (typ) lät rätt grovt men det är ca så hon gjort. Jag har fan ALDRIG sett ngn mer smidig sövrutin.

Olga sa...

Eller asså hon kan somna själv men hon brukar somna i mitt knä och så lägger jag henne i sängen. Jag brukar inte bestämma att "nu ska du sova".