lördag 30 juni 2012

Idag efter mitt jobb, alltså på min semester (!!!!!!!!!!!!!) gick jag och Kaja till min andra arbetsplats och hälsade på. Vi hade med oss körsbär och jordgubbar, men de hade redan det så jag och Kaja har ungefär ätit vår egen vikt i bär. Dessutom har Kaja busat runt på jobbet vilket såklart var askul eftersom det är en stor skola. Hon skrek som under tortyr när vi gick, men det gör hon i och för sig jämt när man ska gå från något kul.

Aja, sedan gick vi till en lekplats och Kaja satsade på att ta andra barns leksaker. Till exempel kröp hon efter en pojkes boll i gräset i hundra år tills jag plockade upp henne (utan protester p.g.a. bärmutor).

Sedan handlade vi lite och tog bussen hem. Då somnade mitt utmattade barn och jag hade inte hjärta att väcka henne men hon vaknade ganska snabbt.

När hon vaknade fick hon gröt så bären skulle få sällskap i magen och jag började förbereda middag som skulle vara "carbonara" med sojastrimlor. Det blev ... inte det utan någon annan sorts pastasås men Kaja åt snällt för hon vet ju inte vad Carbonara är! Under vår middag började jag även gråta för att Kaja är så gullig? Får skärpa mig.

Till sist, efter lite mer efterrättsbär, duschade Kaja och så och provade sin nya pyjamas som satt perfekt. Jag tyckte den såg helt enorm ut innan. Kanske är mitt barn stort nu. Bilden är med blixt och således ful. Så kan det gå. Nu ska jag snart fortsätta sova.

Tjarrå!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker mycket om det här inlägget.

Olga sa...

Härligt. :)