lördag 12 februari 2011

En söt tand

Alltså, det blev lite fika över efter min pv:s födelsedag igår (i förrgår) och jag var lite godissugen såhär på kvälls- (natt)kvisten. Ja ba "äh jag tar en bit tårta och dattar lite". Nu har jag ätit hälften av vad som återstod av tårtan och ba "Är resten verkligen något att spara på? Det är ju bara två små bitar ..." Vem resonerar så? Jo, en gravid tjockis som de senaste veckorna har fått en söt tand. Jag är inte så sugen på fett, men socker. Då snackar vi. Blev t.ex. lite 'besviken' när det inte var någon efterrätt idag hos mamma (...) så kom det glass och jag kände hur jag blev glad. Alltså ... vill ej veta vad vågen kommer visa i början på maj om jag fortsätter att uppmuntra mitt sockerberoende. Är det jobbig AT från socker?

Nä, det är ju bara två små bitar kvar - inget att spara på. *tassar ut i köket*

1 kommentar:

Olga sa...

Uppdatering: Fick sura uppstötningar och sket i mer tårta. *anorektisk*