torsdag 3 februari 2011

Gravidstrumpebyxer

Idag hade jag på mig gravid-strumpbyxor till jobbet (inte bara alltså, hur skulle det se ut??). Det tar normalt 30 minuter att gå till jobbet, idag 40 p.g.a. extrem halka (överlevde). Irritationen då när jag efter ca 2 minuter känner att strumpbyxorna, först långsamt och sedan snabbare, glider nedför min numer minst sagt trinda mage och med en avslutande ihoprullning lägger sig under densamma. Det är jävligt obekvämt, och eftersom jag inte hade klänning utan hade klämt mig ner i en kjol blev det även väldigt kallt om magen. Man vill ju inte gärna stanna varannan minut, öppna vinterjackan och exponera sin bleka rosarandiga buk för allmänheten utan får ilsk och kall gå hela vägen till jobbet (där jag istället chockade mina kollegor med zebramagen!).

Intressant är att jag inte lär mig av detta, utan åker till Willy's i bara tröja och strumpbyxor under jackan (obs över rumpan-lång). Gissa hur snyggt det var när jag kom hem? Visade Jorre och Johan i trapphuset. De blev mkt imponerade/äcklade (svårt att utläsa vad).

Slut på parentesblogging!!

Inga kommentarer: