lördag 23 april 2011

Gla' påsk!

Den ska jag inte äta.
Jag har organiserat och städat idag. Det var förlösande, må ni tro. Nu sitter jag och eftersvettas framför datorn i 'påskkläder' och smink, fet som en broilerkyckling da'n före slakt. På måndag ska vi fortsätta att organisera i barnkammaren. Där står det nu en massa kartonger som stinker nikotin. Tanken är att det inte ska göra det när barnet väl kommer. Även om hen inte kommer att sova där känns det liksom mysigare på något vis! Annars har jag pyntat med påskris och narcisser. I påskriset hängde jag små plastägg som katterna tyckte var utomordentligt roliga. (De låg nämligen på golvet sedan.) Fjädrar är otänkbart, dels för att det är taskigt mot fåglarna, dels för att det är för roligt för katterna.

Ikväll ska jag äta blinier och pasha, mina favoriträtter. Samt en massa godis hoppas jag. Jag har dessutom laddat upp med 1 Weihenstephaner alkoholfrei och inte mindre än tre Stowford press. Äre fest så äre. (Har även packat tre påsar Samarin, för säkerhets skull ...)

Glad påsk!

Inga kommentarer: