onsdag 2 maj 2012

Tråkig dag!!

På natten har Kaja skrikit i ca 2 h så jag blir sugen på att dö ungefär. Vaknar och pratar med präst och begravningsgubbe. Det blir fel med båda så jag måste ringa upp båda igen. Sedan stryker jag en skjorta vilket tar 150 år och strykjärnet kladdar fast så det blir skrynkligt och lämnar bruna klumpar på skjortan. När jag har styrkt färdigt upptäcker jag en stor fläck och hål. Stryker en till skjorta. Stryker mig själv på handen. Gråter och svettas. Min syrra blir sur för att jag är långsam. Jag känner mig orättvist behandlad och gråter lite till (ilsket). Hittar inte min cykelnyckel. Tar ut irritationen på min kille. Får nyckeln. Cyklar med en ikeakasse (som åker ned hela tiden) på axeln till Dressman och måste köpa ett 4-pack strumpor för de har inte enpack. Det kostar 100:- Tur att man är rik, tänker jag nästan jämnt. Går till Fonus och lämnar pappas kläder. Säger att de inte ska knäppa sista knapparna i skjortan eftersom han inte gillade det. Börjar gråta när jag tänker på det och rusar ut och säger hej då snabbt. Går till banken och får papper för att betala pappas räkningar. Går och tar en kaffe och fyller i papper och ringer och säger upp Folktandvård. Är för sen med det också. Känner mig allmänt sugig, sur och gråtig. Kollar upp/mejlar tusen grejer. Stressar över att vi inte fixat blommor/mat till begravningen ännu. Stressar över Kajas födelsedag. Stressar över pengar. Ser sur ut.

Nu ska jag hänga i solen med kille och Kaj och säga förlåt och kanske äta glass. Ser fram emot att grina på jobbet imorgon.

3 kommentarer:

Maria sa...

Fy fan vilken skitdag. Jag tycker att du är grym som mäktar med saker som att stryka skjortan och ringa och rodda i begravning och så vidare. Jag vet inte om jag hade pallat. Får hjärtsnörp när jag tänker på det. Får hjärtsnörp när jag läser det här. Jag önskar att jag kunde göra något för dig.

Olga sa...

Det var ungen rolig dag men den slutade helt okej! Det är nästan lite terapeutiskt att göra sakerna. Man gör något för honom känns det som. Fast det är ju lite korkat tänkt men.

Ja, jag då sa...

Så fint det där med knapparna.