tisdag 26 november 2013

Kångfejangs

Hej bloggi! 
Här är jag, det trodde ni inte va?

Jag har ett problem och behöver bloggens hjälp. På måndag och tisdag är det konferens med mitt jobb, men barnafadern jobbar på måndagen så jag kan åka tidigast på måndag eftermiddag (men det börjar vid lunch). Om jag åker på måndagen får jag vara med på middagen samt ha fri lek på lyxigt badhus och övernattning på hotell innan konferensen fortsätter på tisdagen. Dessutom hinner jag "nätverka" lite då, vilket kanske vore bra eftersom jag bland annat har som arbetsuppgift att samarbeta med alla.  

Jag kan även åka på tisdagen, men då kommer jag behöva gå upp ca 4:30 (omänskligt) för att komma dit i tid. Kan inte gå och lägga mig 20:30 så kommer vara pisstrött och arg. 

Ett klart plus med att åka på måndagen är att jag slipper gå upp 4:30, och kan gå upp en mer normal tid, typ 6. 

Ett plus med att åka på tisdagen är dock att jag inte behöver lämna min tiomånadersbaby som gillar att amma halva nätterna, utan bröst. Babyn skulle nog vara ett litet as mot pappan, kan jag tro, och dessutom vet jag inte vad mina bröst skulle tycka om amningssemester i närmare ett dygn. (Jag skulle antagligen inte kunna slappna av heller, även om jag vet att hon i teorin överlever utan en natts amning.)

Så; vafan ska jag göra? Åka på måndagen eller tisdagen? Hilfe!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Spontant vill jag svara att du ska åka på måndagen. Samtidigt vet jag att jag själv inte hade gjort det när mitt barn fortfarande nattammade. Fan vad svårt!

Sparkling sa...

Jag hade åkt på måndagen, för att a. då är man liksom "på plats" när det börjar och har känt in sig lite.
b. jag är en sucker för hotellfrukost.
c. på den tiden jag hade småbarn skulle jag lätt kunna ha gett bort ena armen för en natts oavbruten sömn. Har dock inte nattammat så hur detta påverkar/påverkas låter jag vara osagt.
d. sovmorgon låter bättre än 04.30.

Olga sa...

Ja måndagen låter mest lockande påkalla sätt utom det känslomässiga. :/

MissParker sa...

Å ena sidan är det ju självklart att du ska åka på måndagen. Å andra sidan så är det det känslomässiga som du säger.
Så är då: vad betyder en natts ostörd sömn för dig?
Hade det varit jag för 5 månader sedan, så hade jag inte tvekat! Men då höll jag även på att fasa ut nattamningen, så det hade varit perfekt för mig, då.

Maria sa...

Svårt. Men jag tycker nog att du ska åka på måndagen. Pappan (och bebisen) fixar det när det inte finns några alternativ och brösten kan du väl pumpa. Go ostörd sömn!