lördag 26 juni 2010

Gla' midsommar 2



Jag och Jojo dricker folköl och lyssnar på postpunk. Solen skiner, jag är inte så fasligt bakis och jag har städat undan det mesta efter galejet igår.
Igår blev jag så jävla mätt! Vi åt sojafiléer, nypotatis, bröd, auberginesill, grönsaksspett m.m. Setareh hade gjort jättegott bröd och sillen. När hon kom var jag redan mätt de Luxe, men så var jag såklart tvungen att smaka på sillen och brödet också. Sedan gick det inte så bra med den där midsommarfyllan. Får ta igen det idag! :D
Vi åt också saffranspannacotta som var gudomlig.



Här är receptet för 4 personer.

4-5 dl Oatly iMat
1 dl gelesocker
Saffran (vet inte hur mycket, kanske 1 pkt?!)

Mortla saffranet och låt det dra i hett vatten en halvtimme.
Blanda saffransvattnet med grädden och sockret i en kastrull.
Koka i 30 sekunder.
Häll upp i serveringsglas och ställ in i kylskåpet ett par timmar tills det stelnar.
Häll eventuellt på rabarbergele eller bär på pannacottan innan servering!

Bon appétit!

Inga kommentarer: