onsdag 21 mars 2012

Cash is king

Mitt jobb sade att jag måste ta ut några semesterdagar (5) innan mars tar slut så det gjorde jag. Då tog jag inte ut föräldrapenning. Nu när jag tittar på mitt lönebesked så har jobbet inte gett mig pengar för semesterdagarna eller friskvårdsbidrag som jag sökte i slutet på februari. Och jag får jättelite i f-penning och jobbar 40 % så min lön är inte direkt snaskig.
   Den här månaden har jag höga djurkostnader, t.ex. måste jag köpa en ny säck foder (750:-), vaccinera (minst 1000:-), borde ta bort tandsten (1000:-/katt) och jag har köpt kattferomoner och en ny låda. Jag skulle vilja ha en vårjacka och köpa en barnsits till cykeln och cykelhjälmar till mig och Kaja men det kan jag ju glömma. Vi får vara glada om vi har råd med blöjor och mat, typ.
   Jag har skickat ett argt mejl till personalavdelningen men sannolikheten att de kan ändra detta två dagar innan löneutbetalning är väl inte direkt överhängande.
   Jag är så trött på att vara pank varje månad. Den är helt klart en nackdel med föräldraledighet. Ibland är jag sugen på att jobba 100 % igen för att det vore skönt att få in en hög pengar på kontot och inte behöva låna pengar i slutet varje månad. Blääää, blääää.

6 kommentarer:

Olga sa...

Får ut semesterdagarna i april. "Tack".

SIZ sa...

:(((((((( as!

Ewonne sa...

Åh! Vilket djävulskap! Hatar också att vara fattig. Det enda som känns lite tufft (förutom den uppenbara sömnbristen) med ett barn till så tätt. Jag kommer ju vara pank i typ 1 år till. Buhuhu.

Olga sa...

Det är jävla trist faktiskt. "Det får du på aprillönen." Ba tack då!!!

Bondhustrun sa...

Uh vad trist!

Vad har man kattferomoner till?

Olga sa...

Bondhustrun: De ska verka lugnande och avstressande när man har bråk i kattgruppen, vilket jag ju har. Hoppas att det hjälper. :/