måndag 30 juli 2012

Brum!

Grej jag blev besatt av igår; skaffa körkort. Jag satt och googlade körskolor i närheten, priser med mera. Jag tror att jag har bestämt mig för en men hur i helvete ska man veta om den är bra? Finns det något utvärderingsinstitut? Det är ju enormt svårt att veta.

Det kostar i alla fall 9400:- för 20 lektioner, riskutbildning 1, körkortsbok, körhäfte, teorikurs och datafrågor på den. Då måste man köpa riskutbildning 2, teoriprov och uppkörning samt högst sannolikt några lektioner till om man inte är en naturbegåvning på bilkörning (vilket jag inte är). Men vad tror ni? Kan man klara't på lite drygt 20 lektioner eller är jag dum i huvve som tror det?? Är det någon som tagit körkort här och kan berätta lite, hehe.

PS. Satt också och googlade begagnade bilar igår. Gick måhända händelserna i förväg.

4 kommentarer:

Ja, jag då sa...

Beror väl på hur långa lektionerna är men jag tycker 20 känns lite för att klara körkortet. Det är inte bara bilkörningen de kollar på uppkörningen utan hur man framför bilen. Att stolen är rätt iställd(på deras vis) och massa tjafs. Har du någon att övningsköra med hemma mellan övningskörningarna så går det nog bra. Om du bara har de där 20 lektionerna så är det tveksamt om du klarar det.

Mitt bästa tips är iallafall att satsa när du väl har bestämt dig! Börja om är helt värdelöst och kostar massor av pengar.

/hälsningar en som inte hade någon att övningsköra med och ingen ekonomi= för få lektioner

Olga sa...

Ja jag kan köra med min syster tills hon får barn i början på oktober så jag ska nog sätta fart nu!

Ja, jag då sa...

Kör mycket med syrran i början är i så fall tipset!
Helt onödigt att lägga körlektioner på en parkeringspats för att hitta dragläget. Det kan man göra med syrran ;)

Olga sa...

Ja men jag har kört lite och kan starta och krypköra på kopplingen och så. Har kört i 50 som snabbast så jag tror att det är dags att ta det till nästa nivå. :)