måndag 9 december 2013

Livet har sina goda stunder. Detta är inte en av dem.

Varje måndagsmorgon lämnar jag Kaja på förskolan, och varje måndagsmorgon ångrar jag att jag skaffade barn, typ. Det är stressigt, kladdigt, trotsigt och det är surt, och nu är det dessutom vinterkläder på, och de har inte lämning ute på Kajas föris så man ska ta av dem nästan genast igen. Och bädda i vagnen och hålla reda på nappar och oj, då fick Ilon nog och jag har inte hunnit borsta tänderna och Kajas favoritlärare är inte där och de andra struntar i Kaja ä, och hon blir ledsen. Frågar efter favoriten och börjar gråta, och jag ser på hakan att det är på riktigt. Så nu gör jag det jag gör bäst; har dåligt samvete. Jag ska städa också. Massa kattspya överallt som babyn kommer äta om hon släpps lös. Nu frös en tår på min kind (står ute och söver baby.) 

Inga kommentarer: