lördag 5 mars 2011

Kött samt godis

Idag har jag varit i Stocky på utflykt. Först åkte vi till Skansen och sket i att gå in då det skulle kosta 170:- för inträde på Skansen & Akvariet=pissdyrt. Istället åkte vi till Chutney och åt. Jag skakade som en elektrisk ål för jag var så hungrig och åt en tallrik med spenatgryta och blåbärspaj med vaniljsås samt en 75 cl "pink lemonade' som kostade ca 1 miljon. Kunde inte gå sedan. Sen köpte jag massa kött samt godis på Goodstore. Bland annat fudge för 59:-. Varför gjorde jag det? Det var ca 15 bitar. Så himla sjuk i huvet. Aja Jag har inte ätit fudge på säkert 10 år så det blir väl festligt. Det smakar ju mest socker men eh ... Efter det promenerade vi till Fotografiska och kollade på en Andy Warhol-utställning och en Sarah Moon-utställning. Jag kom ihåg att jag gillar Velvet underground och franska väldigt mycket då. Lärde mig några nya franska ord också men jag har redan glömt bort dem. Utom 'lys' som betyder ... eh någon blomma. (Lilja! Google translate.) Det var också ett foto (ett konstverk?) av Sarah Moon som hette "Language des signes" (som betyder teckenspråk) och så var det en (död?) svan på bilden. Men svan heter "cygne" på franska och signe/cygne låter helt lika så det var en fiffig ordvits som man bara fattade om man kunde franska t.ex. som jag!! *mkt smart och kunnig* Aja se åkte vi hem och min kille skulle till några kompisar men jag iddes inte åka med för de bor åt fel håll o.s.v. och han skulle till sig och sin katt sedan så jag tog bussen hem till mig. Det var osmart för jag började gråta på bussen och grät som en gris tills all mascara försvann. Jag tycker att det är snålt att vara själv en lördagskväll och jobbigt att han fortfarande inte bor här så det var helt enkelt för att det var mycket synd om mig som jag grät. Det är dock rätt irri att ha varit gravid i 7 månader och ens kille har flyttat 0 saker och gjort 0 grejer för att kunna flytta? Inte ens frågat hyresvärden om han får hyra ut i andra hand. Så nu är jag mer irriterad/arg på honom istället för att gråta. Tänkte fira detta med lite korv samt ett avsnitt av Glee.

Varsågod för jätteintressant dagboksinlägg. Hejdå!

4 kommentarer:

Rosa sa...

Vad trevlig det lät fram tills hemresan iaf! =D

Olga sa...

Ja det var trevligt, tills dess!!

Mamma sa...

Vad är Glee för någon serie? Jag kan bo dig och vara pappa om du vill (även om det minsann skulle innebära ombytta roller)? Mamma och pappa är ju hejar på att uppfostra barn:)

Olga sa...

Glee är en roligt TV-serie från uvessa!

Ja han ska få lite mer prövotid (2 sek.)