onsdag 8 juni 2011

Bebis @ work

Idag var jag på jobby med baby. Jag tycker att hon skötte sig exemplariskt, t.ex. skrek hon knappt, ammade sig igenom hela lönerevisionssamtalet och sket bara en gång (har nu bytt blöja på skrivbord). Det var lite konstigt att gå runt med en barnvagn på sitt jobb men roligt att träffa kollegorna! Sedan promenerade vi hem och ammade i inte mindre än två parker på vägen (hon e höngri OK??) och sedan fick jag igen för att hon varit så snäll med en härlig skrikfest. Men nu sover ho, kôrven/Corvus.

För övrigt har några av mina katter börjat hata varandra och imorse hade en katta hoppat upp på skötbordet och skitit ner det och alla tvättlappar. Skål?

4 kommentarer:

Ewonne sa...

känns skönt att läsa om "bebis möter verkligheten". har nämligen inte vågat mig ut i den tillsammans med bebis ännu. (iofs till stor del pga smärta i de nedre regionerna efter förlossningen, men ändå). låter larvigt, men känns läskigt att typ åka buss eller gå i affärer/hälsa på jobbet, tänk om hon grinar helt oavbrutet liksom..*skräcken*

Olga sa...

Nä det är ju läskigt i början men det som är soft nu är ju att man ju kan amma ute så här års. :) Tänk dig att få barn på vintern. Så mycket jobbigare!!

Första gången vi skulle åka buss långt med Kaja grät jag för det verkade så jobbigt och hon ba sov hela resan t o r. M

itt tips är: just do it! Det är ju ingen som ba "djävla bebiplågare" för att den skriker. De flesta fattar ju att bebisar skriker. De brukar mest titta med ett medlidsamt leende. Lycka till!

johannesb sa...

Kattprotest.

Olga sa...

Jag vet inte. Det har hänt saker, typ att de varit hos vet och dragit ut tänder och bytt mat och det kan vara det också. Ska byta tillbaka till gamla amten och knarka ner Aria och se om det blir bättre. :(