tisdag 28 juni 2011

Ton of love & barnfetma

Jag kollar på fläskberg på femman och dricker ett glas rödtjut. Jag kallar det för "mamma-tajm". Haha nej verkligen inte.
En tjockis är SÅÅÅÅ avstötande. Inte främst på grund av sin vikt utan för att han ser ut som en stor (400 kg) stjärt alternativt bebis och typ "Getcha ass over here woman!" Är sjuuuuuukt krävande. Dessutom bög eller är min gaydar på månen??



Det mest obehagliga är kanske att jag känner igen mig lite. Jag sitter i soffan och ammar och ba "SECKEN!!!!!" min mobil!! kaffe!! vatten!! toapapper!!
Skjut mig den dagen jag skriker efter chips, por favor.

Nä men om jag skulle komma till sak. De här paren försöker skaffa barn och man undrar ju lite hur deras barn kommer att se ut. Vad kommer de att ge till barnen att äta? Man såg ju ägg- och baconberget en familj åt till frukost och ba really? Jag tycker typ att det är lika sorge att barn bor i en sån familj och blir så tjocka när de är unga som att typ bo med en alkad farsa eller dylikt. Tänk att inte kunna leka och springa för att man är tjock och bara vara 10 år gammal? De skämtar ju om det i serier som Mike & Molly eller vad den heter men det kan ju aldrig vara kul. Och så blir folk helt ;O för att man är vegan och ska ge sin dotter veganmat. Okej att "media" rapporterat om ihjälsvultna veganbarn men hur många barn är inte överviktiga nu i västvärlden? Vilket kostval skördar egentligen fler dödsoffer i jämförelse? Det torde ju vara en mycket större hälsorisk att övergöda ett barn än att ge barnet väl komponerad veganmat. Ändå står det i barnböcker att "vegankost tar vi starkt avstånd från" och när Djurens Rätts tidning gör ett reportage om "vegoföräldrar" så har typ alla börjat äta kött. När jag växte upp på 80-talet så var det livsfarligt att föda upp sina barn vegetariskt (men jag överlevde!!!) och nu är det samma visa, fast när det kommer till veganism. Det är som att schäfrar bet ihjäl spädbarn på 80-talet och nu är det amstaffs.
Jag är inte pinnsmal själ (snarare tvärtom) men har utmärkta värden. Kaja ska nog överleva trots allt.

5 kommentarer:

Setti sa...

Enligt vegansk näringslära på vetenskaplig grund finns det ju ingen forskning som visar på att veganska barn far illa. Jag blir så FÖRBANNAAADDDDD.

Olga sa...

Nej jag vet. Vad är det som är så livsnödvändigt i typ komjölk (vilket i princip är skillnaden mellan laktovegetarisk och vegansk kost)? Typ kalcium?

Ewonne sa...

haha, jag såg också lite av det där programmet och reagerade också på hans needyness när de var i tygbutiken. han var så fet att han inte kunde gå runt i butiken själv men hade mage (höhö) att sitta och gorma på sin tjej att skynda på. (de handlade väl dessutom tyg för att HON skulle sy något åt honom!) haha, känner dock igen mig lite. haha, sitter också i soffan och ba: kaffe! bubbelvatten! pronto! hehe...

Setti sa...

För mig finns är det bara dyra gasattacker deluxe.

Olga sa...

E - Ja asså en så sjukt osympatisk person får man leta efter. Och ma ville ha nån sjuk väst i chokladfärgat tyg???

Settan - fisarna ger med sig!