lördag 5 november 2011

Adolf Hitlers och Josef Fritzls sadistiska avkomma

Jag försöker köpa kläder åt mig. Det går inget vidare. Kravet på mina kläder är att de ska vara skitsnygga, bekväma, passa en fetknopp, gå att amma i, vara billiga, vara "unika". Haha. De får inte vara för fina eftersom jag aldrig behöver ha "finkläder" eftersom det festligaste jag gör är att gå och fika typ. De ska även fungera som jobbkläder. Det enda jag köpt åt mig själv det senaste halvåret är således amningsbehåar, amningslinnen och strumpbyxor. Jag använder typ tio plagg som håller på att falla sönder nu. Jag klickade på en assnygg Club L-klänning i svart och spets, sen ba "men när ska jag ha den här?" och sket i det.
   Dock är jag bra på att handla till Kaja! Tack och lov. Idag fick hon fleecetossor, klarblåa tumvantar med vanthållare och en textilpenna så jag kan märka hennes kläder. (Det  är förresten 35 % rea på allt randigt på Po.p! (En sak som stör mig; att Po.p skriver på engelska? Ska det vara coolt eller? (Något annat som stör mig; vuxna som ba "jag dricker en liter mjölk om dagen!" *ryser*)))
   Annars vägrade Kaja somna ikväll. Hon brukar alltid amma i soffan och somna mellan sju och åtta. Hon ammade som vanligt, men somnade gjorde hon inte. Man kan ju inte tvinga bebisar att somna så Kaja fick ligga på golvet och busa och efter nio någon gång kom jag på den briljanta idén att hon kanske var hungrig (trög? jag?). Jag gav henne fruktpuré som hon snällt åt, rapade och somnade. Då kände jag mig ungefär som Adolf Hitlers och Josef Fritzls sadistiska avkomma. Att min lilla juvel inte kunde somna för att hon var hungrig. Worst mother of the year award går till ... mig!
   Rörigaste inlägget på länge, varsågoda!

2 kommentarer:

Ewonne sa...

hahaha, men de är ju så jävla svåra att läsa de små liven. om det kan "trösta" så fattar jag sällan exakt när på kvällen eila behöver sova, vilket leder till mig gråt just nu.

Olga sa...

Uh det är Kaja rätt punktlig med tack och lov. Därför borde jag ha anat oråd när hon inte somnade, kan man tycka.