onsdag 23 november 2011

Det här med sömn

Har försökt lägga Kaja i 1,5 timme, och min kille har försökt i typ 40 minuter. Det måste ju vara det drygaste med barn, när de vägrar sova eller somna. Jag hörde att någon barnläkare sade att det är det han får absolut flest frågor om är barns sömn. Inte undra på ... Hon sover oftast bra när hon väl har somnat men just de här 2 timmarna innan känns lite som psykisk tortyr på något vis. Speciellt när man ba "när hon har somnat ska jag packa väskan, städa i köket, laga middag, gå på toa, kolla lite webbteve och ..." så ba somnar hon inte. Då är det lätt hänt att man sätter sig på köksgolvet och skriver ett blogginlägg istället. Och äter lakrits till middag.
God natt!

4 kommentarer:

Ewonne sa...

been there!!!!!! så jävla störigt. särskilt om man ser på ongen att hon ÄR trött.

Olga sa...

Ja ja, och somnar nästan så ba "nej förresten" SKRIIIIIIIIK!!!!

Ja, jag då sa...

Haha! Åh vad mkt jag har att se fram emot ;)

Olga sa...

Hihi ja det är jättekul!!!!! :C