lördag 7 januari 2012

Lista!!!

1. Hur gammal är du om fem år?
34. :|

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Kaja & hennes phars.

3. Hur lång är du?
166-167 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Twilight: New Moon. Cool va?

5. Vem ringde du senast?
Min syrras kille som hade ringt mig i misstag. Jippi!

6. Vem ringde dig senast?
Se ovan.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Ja hon sov knappt en halvtimme första gången."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms!!! Blir "rädd" när det ringer.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Neither nor. De var aldrig gifta och nu är de separerade.

10. När såg du senast din mamma?
27 december.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå.

12. När vaknade du i dag?
09:40. Har vänt på dygnet efter jul/nyår. Kul?

13. Vilken är din favoritjulsång?
"Gläns över sjö och strand" tror jag.

14. Vilken är din favoritplats?
Landet, Finland.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Proppfull buss så man måste stå, eller typ trång affär.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Oj. Om jag inte bor här bor jag nog i Frankrike. Skulle även kunna tänka mig att bo i Finland, men då måste jag lära
mig finska.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag såg ofta "monster" som egentligen var en tröja på en stol eller så. Jag var (är) väldigt rädd för döden.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Kaja.

19. Hur stor är din säng?
160 bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar, fast den är jobbets. Borde väl skaffa en egen. Suck.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Amningslinne och troser.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4.

23. Hur många landskap har du bott i?
Uppland, Skåne. Det som Kalmar ligger i. /Oallmänbildat fån.

24. Vilka städer har du bott i?
Kalmar, Uppsala, Perpignan, Malmö, Besançon.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

26. Är du social?
Ja.

27. Vilken är din favoritglass?
Choklad.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Choklad. Hehe vad som helst med choklad.

29. Tycker du om kinamat?
Nej, inte hittills. Glutamat och bambuskott samt överraskningsfläsk typ.

30. Tycker du om kaffe?
OM!!! Ej mellanrost dock. Mörkrost ska det vara.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe. Apelsinjuice.

32. Sover du på någon särskild sida?
Höger sida av sängen.

33. Kan du spela poker?
Texas hold'em kan jag reglerna till tror jag. Men är ej så proffsig.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja det gör jag. Normalmycket. Mer än min kille. Tur att man har djur+baby!

35. Är du en beroendemänniska?
Inte så värst längre. Kaffe typ. Jag blir lite äcklad när jag märker att jag är beroende av något och försöker avveckla.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej. *unik*

37. Vill du ha barn?
Usch nej.



SKOJA!!!!!!!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, franska och improviserad spanska!

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja en gång med en kompis som skurit upp sin handled. Ej för egen del.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, men då ska det vara bräckt vatten så man kan dyka med öppna ögon. Bassäng är bättre pga ej sjöodjur men fulare såklart.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat och fina grejer.

42. Äger du dyrbara smycken?
Knappelunda Rosamunda.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Unga mödrar!

44. Kan du rulla med tungan?
Vad är det? Säga R på skånska?

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag. ;)

46. Sover du med gosedjur?
Ibland ligger Kajas gosehund i vår säng. Det medges.

47. Vad har du för ringsignal?
This charming man.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, de som Kaja använder.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Antingen Kajas leksak eller en julgranskula.

50. Flirtar du mycket?
Haha nej. Men tydligen så tror folk att jag flirtar när jag är trevlig/entusiastisk/pratsam på fyllan. Jag ba fattar ingenting. Det kan bli lite jobbigt!

51. Kan du byta olja på bilen?
Säkert. Hur svårt kan det vara?

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej. Jag har inget körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Sist läste jag i "The no-cry sleep solution". Jättekul.

54. Läser du någon dagstidning?
DN iblanggg.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Flamman.

56. Dansar du i bilen?
Nej pga är ej dvärg.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3. Det är min kille som har valt den ungdomskanalen. Själv lyssnar jag mest på P1.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kanske en inköpslista?

59. När var du i kyrkan senast?
Min kompis pappas begravning. Usch.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Matteläraren Mikio kanske. Han var rolig.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Typ en vecka på någon festival. Roskilde -01 tror jag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hihi, jag googlade Perpignan och när jag skummade en av Googleträffarna i listan såg jag något om Mallorca och under sekunderna som följde såg jag framför mig hur du bott på Mallis och jobbat som showartist. Det var en rolig stund! Sedan läste jag mer noggrant och såg att det låg på fastlandet. (Saxat från Wikipedia: Det moriska citadellet i Perpignan var tidigare residens för kungen av Mallorca.)

Olga sa...

Haha då hade du mått va! Karaokelrkledare eller typ Bamseklubbsvärd? Tillhör inte Mallorca Spanien btw?

Nä det är någon sorts sevärdhet/fornminne som hette palais du roi des Majorques. Har vaga minnen av att jag irrade runt där någon gång!