måndag 6 augusti 2012

Min lilla ångvält

Idag gick jag upp innan väckarklockan ringde men ändå vaknade mitt lilla gryn.

Hon har börjat sova i sin egen säng (3 mm från vår) men inatt vaknade hon 2:34 och ville komma upp och jag iddes inte få henne att somna om i sin säng vid den tidpunkten.

Förra veckan när hon sov i sin säng vaknade hon inte när jag gick upp trots att väckarklockan ringde men nu ba "Rörde du lite på dig? Yyyl!"

Aja, annars är det skönt för samtliga inblandade att hon sover i egen säng. Hon har faktiskt sovit där hela nätterna flera gånger. Jag tänker att det också är lite praktiskt inför ett till barn. Jag är nämligen rädd att Kaja ska mosa den lilla spädisen om de delar säng. (Tidigare erfarenheter av att sova med Kaja talar för det.)

2 kommentarer:

Zahra sa...

Det ÄR ju faktiskt jätteskönt när de sover i egen säng, även om samsovning är awesome. Får man säga så ens? *blir jagas av familjelivsmaffian*

Olga sa...

Jag tror inte att de lider av det. Skönt att samsova när man ammar nattetid men det gör hon inte längre så! :)