fredag 16 november 2012

Trötthetsbloggen

Inatt fick jag sova i fem sköna timmar eftersom Kajas "lilla problem" kvarstår. Hon har inte bajsat alls idag, men varit väldigt lättkränkt och sur så vi får väl se vad natten har i sitt sköte. Var i alla fall så jävla trött imorse att jag dels ville dö, dels kom över en timme för sent till jobbet. Tur i oturen; var så trött att jag inte iddes skämmas/angsta. Kul det!

För övrigt är det tråkigt att vara gravid. Man är trött som en röv, har ont, har tråkigt men orkar inte göra något åt det. Alla borde få vara lediga de sista månaderna som ett tack från staten för att man odlar nya små medborgare medelst kroppen. Nej, istället får man längre pension för att man är barnledig. Nu ska jag somna i soffan utan att borsta tänderna verkar det som. Är sugen på en samarin först men tror ej vi har.

Spännande uppdatering! S på väg för att köpa samarin! Livet leker osv!

2 kommentarer:

L sa...

Kan du inte ta ut barnledighet från typ mitten av december eller tidigare? Vi kan ha öppen förskola med sång och dans för alla glada barn, och djur också för den delen. Hälsan är faktiskt viktigare än jobb!

Olga sa...

Har redan sagt att jag ska jobba t.o.m. 21 december dessvärre. :)