fredag 28 juni 2013

Ilon Pilon Filon filé


Ilon då? Hon har ju lyckats bli fem månader alldeles obemärkt. Hennes skills just nu är också falsettskrik, och så har hon upptäckt sina fötter. 
   Hon sitter mer i barnstol med huvudkudde bakom, än i babysittern, eftersom hennes bakhuvud har blivit lite platt. Hon äter pumpad mjölk i NUK-flaska och 4-månadersgröt när jag jobbar. Fruktpuré är lite konstigt. Kanske för att den ofta är kylskåpskall. 
   Hon ÄLSKAR sin storasyster. Skrattar och ler när hon ser henne. Hon är inte alls lika mammig som Kaja var utan det går lika bra med pappa, utom just om hon vill amma. Hon sover bra på natten men vill äta ganska ofta. Jag tror inte hon kommer sluta när hon är sex månader, men eftersom det inte stör mig att nattamma gör det ingenting. 
   Hon drar stl 68 cl redan. Det hade Kaja när hon var typ 6–8 månader (mitt i vintern) så det fanns inga sommarkläder. Jag var tyvärr tvungen att köpa en massa därför. Tyvärr. Hehe. En kortärmad body med cupcakes syns på bilden ovan. 

Ja, det var väl det! Hej! 

3 kommentarer:

MissParker sa...

Åh stackars dig som fick köpa bebiskläder! ;-)
Vad gosig hon ser ut.

Sandra sa...

Ja verkligen stackars dig som var tvungen att köpa bebiskläder. Sü himla gulliga ungar du har.

Olga sa...

Hon är en gosfia. Väldigt synd om mig!