måndag 1 juli 2013

Brummmmmm

Idag körde jag lektion 10 och 11. Min körlärare, vi kan kalla henne Kulturtanten har semester. Jag körde med en som vi kan kalla Mr Miyagi istället. Hans bil var rätt skruttig och lite trög att växla men det var mycket lättare att köra med honom. Han var mycket lättare att följa. Kulturtanten kan helt plötsligt skrika "Stanna!!" och typ tvärbromsa med dubbelkommandot medan Mr Miyagi ba: "Släpp gasen och rulla så försvinner alla hinder." Lite som Momo eller kampen om tiden. Samt lärde mig detta supertrick: när bilen är i dragläge så åker den upp ca 1 cm. Så coolt? Blir det så på alla bilar? 

Jag fick också köra på lite roligare ställen även om jag fortfarande startar i backe, gör uppfångning och tränar upp- och nedväxling. Men idag körde jag även i två rondeller och på en lite större väg. 

Ja men i alla fall så har jag bokat in mer körning med Kulturtanten efter Finlandsresan men funderar på att boka av/om och köra med Mr Miyagi istället. Eller en kombination, typ köra med båda en gång i veckan var? 

Inga kommentarer: