söndag 28 juli 2013

Kändes som ensamtid

Apropå ensamtid så trodde jag nästan att jag hade ensamtid igår när Kaja och pappstrutten åkte ut till en kompis och bara jag och Ilon hängde hela eftermiddagen. Vi gick och handlade mat, gulliga börja på föris-kläder till Kaja på Polarn, kom hem, dammsög, skurade, lagade middag, åt middag med Ricardo och sövde Ilon på tio minuter. Hade man försökt samma trick med sexmånaders-Kaja hade man blivit utskälld. Men Ilon. Så lätt bebis att ha att göra med alltså. Bara att ge några majskrokar eller en leksak så sitter hon och sprudlar tills hon är hungrig eller vill ha blöja. Så åtgärdar man det, och så sprudlar hon igen. Så kom jag på att när Kaja börjar förskolan blir det så HELA TIDEN?! Jag kommer tyvärr att jobba mest men eh. Kul ändå! 

4 kommentarer:

Misan sa...

Skicka hit Kaja och Secken, snart drösar hennes jordgubbar i gruset :c puss

Olga sa...

Ja jag har sagt att han kan men han har ju bägge barnen och tycker nog det är lite jobbigt att åka syskonvagn med bägge.

Maria sa...

Uj vad jag känner igen mig. Bo är på r&r hos mormor och morfar och jag och Ben skrotar runt helt själva på dagarna. Alltså, att vara ensam med en bebis som inte har kolik är ju som en jävla dröm.

Olga sa...

Haha ja, exakt så. Föräldra-LEDIG.