fredag 14 februari 2014

– Får jag följa med?

Idag skulle jag åka och handla. Kaja hade precis vaknat och jag såg lite fram emot en stund för mig själv. Kanske köpa godis eftersom jag skulle vara ensam med barnen på kvällen. Ja ni vet. Men så kommer Kaja:
– Får jag följa med? 
Jag kan ju inte säga nej till det lilla nyllet. Så jag installerade hennes bilstol och så drog vi till Willy's. Jag har aldrig kört själv med henne förut men hon är ju stor och så. Hon tyckte det var jätteroligt, lyssnade bra på parkeringen och fick en egen liten vagn som hon körde runt i butiken. Hon gjorde precis som jag sade, tog inte någon vara på eget initiativ och fick inga utbrott. Så himla duktig. På hemvägen tyckte hon det var så roligt att åka bil att hon ville åka en extrarunda. Fick dra till rondellen och vända. Det tog lite längre tid förstås, men det var det värt. Det enda jag ångrar är att jag inte smusslade ned något gott i korgen ... Hehe. 

Inga kommentarer: