torsdag 13 februari 2014

Jag tröttnar iblan på Underbara Clara av diverse anledningar, men egentligen gillar jag ju henne. Det här tycker jag var huvudet på spiken!
Jo, jag tycker att kvinnor ska tjäna lite minde [sic] än män för samma utfört arbete. Jo, jag tycker att det ska vara lite svårare att få ett jobb om man heter Muhammed. Inte mycket svårare, men en aning svårare. Jo, jag tycker att det är bra att manliga förskolepedagoger blir lite misstänkliggjorda sådär i allmänhet på jobbet. Jo, jag tycker nog ändå att en liten gnutta skuld ska ligga på den kvinna som våldtas, för hur hon valt att klä sig. Jo, jag tycker ändå att det är rätt så bra att barn till arbetslösa föräldrar inte riktigt har råd med vinterkläder. De ska inte frysa ihjäl, men det är rimligt att de fryser. Det får ju inte bli för jämställt!
Läs hela inlägget Jämställdheten som gick för långt här.

Inga kommentarer: