fredag 14 februari 2014

Unhappy Valentine's Day

Inatt div vi inte mycket, det ska gudarna veta. Efter att barnen väckt varandra hit och dit gick S ut i vardagsrummet med Ilon och jag och Kaja låg kvar i stora sängen. Det var gnäll och yl och "sjung en sång", "ja'll* ha lilla fölet", "ja'll ha VATTEN", ja'll ha rosa tutt" i evighet eller till kanske 3? Sedan kom pappan in med Ilon vid 6. Hon ville amma. :) Det var svårt att sova med två barn och amma det ena. Så bet hon mig hårt i bröstet och jag slängde henne inte i väggen men jag fortsatte inte att amma ska ni veta. Då skrek hon och väckte Kaja och sedan ja, sedan ar det inte så mycket att göra. Jag bryggde massa kaffe och vi satte oss och åt frukost. KRASH! hördes från vardagsrummet. Det var katterna som hade krossat ett glas och nin gröna Mumin-skål med Tofslan och Vifslan. Har dammsugit ett tag nu. Nu kan det bara bli bättre? 

*jag vill

1 kommentar:

L sa...

Åh hjälp! Det låter som en rivstart! Hoppas ni får sova inatt. Puss och happy valentin