tisdag 27 maj 2014

Dövstum på konferens

Jag har varit sjuk i en vecka men jag har struntat i det eftersom jag har så mycket att göra. Jag sprang blodomloppet, åkte till Katrineholm och red, och var på landet och badade i havet i helgen. Dock fick jag igen för det. I lördags vaknade jag 5:58 med öronvärk som gjorde att jag inte kunde somna om. Jag hittade en alvedon i väskan, men sedan fick jag åka och bunkra upp med mer smärtstillande. Jag åt det hela lördagen och på kvällen när jag lade mig så "frasade" det till och rann ut något. Jag hade lite blod på tummen när jag vaknade. Dagen efter hade jag inte ont men hade lock för örat och lite ont ibland. Igår och idag har jag varit på konferens och hört ca 50 % av vad jag brukar (och då har jag redan dålig hörsel). Igårkväll hade jag dessutom ont i halsen och imorse när jag vaknade hade jag ingen röst så jag har kraxat som en kråka hela dagen. 
Utsikt över havet på hotellet. 

Jag ringde 1177 och fick en tid på närakuten ikväll. Sjuksköterskan trodde att det var ett virus och han sa att jag nog behövde antibiotika fånga troligtvis spräckt trumhinnan. 

Jag ska åka till Göteborg i jobbet på måndag men jag kan inte flyga om mina öron är så här. Jag har problem att tryckutjämna när jag är frisk så jag kommer dö av detta. 

Jag har mina barn att tacka för detta virus. Ilon äter penicillin för öroninflammation nu. Stackare, hon kanske blir öronbarn som jag. Hoppas inte. 

Inga kommentarer: