måndag 5 maj 2014

Jag är inte rädd, jag kan flyga

Jo, jag är rätt rädd. Flygrädd alltså. Jag har alltid dödsångest innan jag ska flyga. Mindre ju oftare jag gör det men ändå. Imorgon ska jag flyga igen i jobbet och har haft dödsångest hela dagen. Tänker att det är sista gången jag kramar mina barn, att det var onödigt att mitt cellprov var normalt eftersom jag ändå kommer dö i en flygkrasch och "vad är det jag vill göra mina sista timmar i livet?" Väldigt dramatiskt. Funderar på vad jag ska ha på mig när jag ska dö osv. Undrar om alla papper och försäkringar är i ordning, vem som ärver vad, tänker att det var onödigt att jag tog körkort när jag bara hann ha det i ett halvår innan jag ... Ja ni fattar.

Det är tråkigt, jobbigt och begränsande att vara så rädd. Kan en göra något åt det? (Jag vet att det är farligare att åka bil osv men det är någon sorts primathjärna som styr känslorna som tar över.)

Mvh, 
Dödsrädd för att leva, livrädd för att dö 

1 kommentar:

Kate sa...

Förstår helt. Hypnos. Stig-Helmer. Jag försöker låtsas som annat, sitter alltid och ser på vart planet är någonstans. Är tacksam var gång jag landar.