tisdag 13 augusti 2013

Dag 2

Kaja tyckte det var kul idag också. Hon härjade runt och lekte ute. Det var härligt. Hon struntade rätt mycket i mig. 

På lunchen åt hon en del och satt stilla ganska länge. De hade inget mjölkfritt margarin till henne att ha på knäckemackan, och när de andra fick någon vit kall sås fick hon en tomatröra. Det hade kanske varit bättre med något liknande sås, men men ... Det fanns ingen växtmjölk heller (hon får ändå oftast vatten till maten hemma). 

Sedan skulle det sovas. Hemma brukar Kaja få välling och läsa saga, och sedan hoppar hon i sängen och sjunger lite. På föris ska de sova i vagn. Hon låg faktiskt lugn i vagnen länge men efter nästan en timme gav jag upp. Kaja brukar sova på magen och det är svårt att få till i en trång vagn. 

Imorgon ska pappan gå, och sedan är det planeringsdagar i två dagar. Nästa vecka jobbar han tre dagar så då får jag ta med mig Ilon dit. 

Mamman har inte fått mat, vatten eller kaffe sedan halv åtta så nu ska jag festa loss. Haj. 

Inga kommentarer: