lördag 24 augusti 2013

Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet

Igår var jag på bokreleasefest. Det är min fina, proffsiga och bra kompis Linn som har skrivit en bok! Det är så himla coolt att ha skrivit en bok vid den låga åldern 23 år. Dessutom en asbra bok. Jag har läst ungefär två tredjedelar idag, och då har jag ändå sovit till 11 och varit ensam med barnen från 15 så jag borde inte ens ha hunnit läsa? Ja, ni fattar ju vilken värd och bra bok!

Fler tycker som jag;
En recension.
En till recension.

Festen var såklart asrolig. Först fick man vin och asgoda veganska cupcakes (jag och Alva snodde varsin till när vi gick, hoppas det var okej!) Jag pratade lite med Linns pappa. Han brukade läsa min blogg förut, efter att ha googlat Linns namn. Haha! Vi pratade om hundar, och han blev lite impad av att jag prenumererade på papperstidningen han skriver i, tror jag. Sedan gick vi in och dansade. Det här är två av mina ultimata Linn-låtar som spelades igår.

Vi lyssnade på Mr. Right HELA sommaren 2008 när jag och Linn bodde ihop.

Det här doktorerar Linn om. I don't want work, no I'm not made for labour. Ja, förutom att vara författare är hon doktorand i ekonomisk historia och har en bronsmedalj från SM i tyngdlyftning. Det kom ett gäng biffiga tyngdlyftare på festen. Jag dansade bugg med en av tyndslyftarna till There is a light that never goes out. Han var född på 90-talet och tycker att Linn är "jättegammal". Haha.

Sedan gick jag och syrrerna ut och hatade män/patriarkatet lite. Det var roligt.

Men åter till boken. Eftersom det obviously är världens bästa bok som alla måste läsa så har jag ett signerat ex. som jag lottar ut här i bloggi. Jag orkar inte hålla på och göra någon tävling, så kommentera här om du är sugen på boken så gör jag lottdragning imorgon eller på måndag eller så!

Eller köp boken genast om du inte har turen med dig!

Här är Linn och jag 2008. Provar en ny pose. 

5 kommentarer:

Ewonne sa...

Jag vill jag vill jag vill! Har också en kompis (eller bekant mer nowdays) som skrivit en bok, också superung och begåvad. Tjejer styr världen som Beejonsej skulle ha sagt.

Zahra sa...

Jag vill! Så himla ball, ge ut en bok!

Anonym sa...

Jag vill också! Ps alltså författare doktorand tyngdlyftsmedalj, så jävla grymt cv!/ Jennie salmiakatfolket

S.W sa...

Jag jag jag!!! Vore så coolt att vinna.

Maria sa...

Jag med! Hoppas att jag inte är för sen.