måndag 19 augusti 2013

Dag 4

Idag var Ilon med på föris så jag hade lite svårt att vara med så mycket, på gott och ont. Kaja var glad hela tiden och ville gå ut och LEEEEEEEKA och SUNGAAAAAAA och SÖRA BÅÅÅÅÅÅTEN! Ja, rätt pepp. Jag skulle gå och säga till i köket att jag ville ha lunch, och tänkte inte att jag skulle säga till Kaja, så då ba: "Mamma!" Så sa jag att jag bara skulle gå till köket och så var det bra och hon återgick till sitt (härjande). Ilon sövde jag när de var ute på gården och då var hon också ensam (som i utan mig) ett slag.

Vid lunchen åt hon sådär och satt som en skruvig makaron på stolen tills det helt enkelt inte gick att sitta kvar längre och hon var nödgad och tvungen att springa iväg och klä ut sig till en apa och leka med Duplo. Ni vet, så där som det kan vara. Aja. Sedan skulle jag gå och värma hennes vällingflaska och när jag kom tillbaka hade Kaja packats ned i sin nya (Blocketfynd, 100 kr) vagn och de ba: "Det går bra, stanna kvar inne du." Fick i alla fall vidarebefordra Kajas välling och napparna och sedan sov hon i madderfakkin' 1 timme och 50 minuter. De tyckte att det tog ett tag att söva henne. 15 minuter. Hemma tar det typ en halvtimme. Haha.

Ja, sedan när hon vaknade var det dags att gå hem eftersom hon sov så länge. Det ville hon inte. Var tvungen att muta med mosterhäng och god juice för att få iväg henne.

Väldigt lite gråt och tandagnisslan.

2 kommentarer:

Eller nåt sånt sa...

Drömmen av inskolningar!

Ewonne sa...

Heja! Verkar ju gå jättebra för er! För oss går det så där, känns som att E har rätt mycket separationsångest :/