fredag 30 augusti 2013

Jag ger dig min morgon

Ensam med barnen. Kaja får bara vara på föris i 20 h så hon är hemma idag. Imorgon ska jag iväg så jag började dagen med att pumpa. Sedan var det dags för frukost. Jag börjar koka pumpen och servera sojgurt och koka kaffe och fixa gröt. När Ilon ska äta gröt bara spottar hon och börjar krysta. Hon kan typ inte bajsa i blöjan så jag går iväg till toaletten med henne och förmanar Kaja att SITTA KVAR I STOLEN!! Ilon glömmer bort att bajsa eftersom hon distraheras av tvättmaskinen. Då hör jag Kaja: "Jag häller yoghurt!" Fan! Tar med pottan ut i köket och tänker att Ilon får bajsa där (fräscht, jag vet). När jag sätter ned henne och pottan hör jag att det kokar på spisen! Helvete! Bröstpumpen! Rusar dit och tar av kastrullen. Smack! Ilon har ramlat av pottan och fått ett rött märke under ögat. Det kommer garanterat bli en blåtira. Och inga pengar har vi fått från f-kassan heller. (Förstår verkligen folks hat mot f-kassan. De har haft tre månader på sig för att fixa det. Hur ineffektiv kan det vara?)

Somliga borde inte ta hand om barn tänker jag sedan när jag försöker söva Ilon som bara skriker i vagnen. Så kommer Kaja och kramar mig. 

Inga kommentarer: