onsdag 5 januari 2011

Att börja jobba igen

Jag mötte min kollega på stan och hon hade ångest de luxe för att börja jobba igen. Jag har liksom vant mig vid att vara slö och ha tråkigt och är inte alls reda att återgå till grottekvarn. Det är fyra dagars ledighet kvar men jag har pissmycket att göra (insåg jag nu). Till exempel ska jag plugga (läsa drygt 200 sidor, och skriva mer än 2 sidor), träffa pappa, träffa E & R, rida två gånger, städa och förbereda mig mentalt för att jobba igen. Det funkar kanske om jag gör så här:

Torsdag
  • Rida
  • Plugga (läsa 100 sidor)
Fredag
  • Städa
  • Handla
  • Träffa E & R
Lördag 
  • Träffa pappa
  • Plugga (läsa 100 sidor+skriva 2,5 sidor)
Söndag 
  • Rida
  • Förbereda mig mentalt för att börja jobba (t.ex. sova tidigt!)
Ser ju okej ut tänker ni då. Problemet är att jag borde vara på en kattutställning en hel dag av antingen lördag eller söndag. Ska jag skita i pappa, stallet eller plugget? Ge mig gärna lite sköna livsstilstips nu!!!!
(Blä.)

1 kommentar:

Rosa sa...

Jag röstar på att skita i kattutställning, men det vet du ju ren =D