söndag 30 januari 2011

Smolk i glädjebägaren

Idag, världen, var det PLUSGRADER i Svealand! Det firade jag och Wickie med en femtiominuterstur i skogen, i solen, som för övrigt går ner klockan fyra nuförti'n! Mycket bra solen, fortsätt så!! Och imorse dammsög och diskade jag innan stallet (det är ingen ände på hurtigheten) så det var rent och fint när jag kom hem. Det gick rätt bra att rida idag till och med. Underlaget var okej och Wickie var lagom pigg. (Fick dock mkt smärtsamma sammandragningar i nederdelen av magen och blev djävligt kissnödig.)
   För att ni inte ska bli bittra och avundsjuka kan jag dock berätta att det finns smolk i glädjebägaren. När jag vaknade hade Någon* ätit upp ca halva pärlhyacinten (som är till för att vara hel och vacker, inte nedbiten och ful) och därefter spytt upp den på köksmattan, som jag således måste tvätta. När jag kom hem spydde Aria en plaskspya (bara matbitar+vatten) över golvet i matrummet så jag måste skura. Sedan skrek de hemskt mycket också, så att jag blev skitaarg och med största sannolikhet fick blodtrycksförhöjning. Men förutom att jag har äckliga husdjur och blir Hulken när jag inte har äter var det en ganska bra dag.
 Bildtext: Äckliga husdjur.

*sannolikt Tetris

Inga kommentarer: