tisdag 25 januari 2011

Shopping spree

Efter jul, alltså i januari, har det varit lite skralt i kassan, om man säger. Det leder ju normalt till köphysteri när det väl kommer pengar. Dessutom har jag suttit och läst i min bebisbok om vad man bör ha när bebis kommer till världen. Eftersom jag är i v 25 är det ganska stor chans för Frans att överleva om han ploppar ut nu. Alltså borde jag försöka välkomna honom på fler sätt än med villkorslös kärlek, nämligen med saker, Nåväl, inköpslistan i bebisboken är väldigt lång och så, och jag kunde inte pricka av en enda sak!! Det enda Frans har är en body, ett par byxor, gulliga skor och lite leksaker. Denna torftighet stressade mig något så idag på Ikea gick jag lite loco bananas och handlade lakan, madrass, sängkläder, badbalja, fejkfårskinn (veganmammatipz!!) och lite övrigt smått och gott till hushållet. (Juste, vegantips 2, de har tångrom på Ikea nu, 14:- burken!!!) Innan dess var vi på Willy's och jag 'tog igen' för 3 veckors pasta med sojakross-sås. Och innan dess var jag och Jorre och handlade på Lindex (eller var det Kappahl? Det är typ samma affär för mig.) Där hade de ekologiska bebikläder som var asafina!! T.ex. bodys med små regnbögar på, for the queer kid! Ville köpa ca allt. Gjorde det, nästan. (Bodyn på bilden fick Frallan av Jorre i present.)

Summan av kardemumman; jag är förmodligen pank (vågar ej kolla) men Fransisco har en hel del att se fram emot, om en 15 veckor sisådär.

3 kommentarer:

Johannes sa...

Tånkrom sa du!!!

Johannes sa...

JÄÄVLA tjat om bloggdesign! WTF!

Olga sa...

Ja men omöjligt att läsa ju!!!