lördag 29 januari 2011

Föräldrakurs

När barnmorskan på Aurora sa "... och nästa gång går vi och tittar på förlossning." blev jag lite kall inombords och ba "Ska vi titta på någon som föder?". Jag tänkte typ att vi skulle stövla in och ba "HÄJ HÄJ" till någon som låg och krystade i sitt anletes svett/blod, jag skulle svimma/spy (inte nödvändigtvis i den ordningen) samt få någon sorts panikångestattack. Nä, hon bara skrattade och sa "nej, alltså förlossningsavdelningen". Typiskt sjukvårdspersonal att bara tro att man fattar det!! *smart egentligen*
Men vi ska även gå på föräldrakurs med den andra barnmorskan så jag kommer att gå till förlossning (inte PÅ förlossning) två gånger. Alltså kommer jag i princip tro att jag bor där när det är dags för Frans. Hoppas att det är bra. Samt att alla förlossningshormoner gör mig hög/osmart.

Annars, föräldrakurs. Alltså, jag hatar ju ca 90 % av mänskligheten vilket gör det lite svårt att vara förtrolig och trivas med folk som jag inte har valt att umgås med själv. Speciellt mammor/föräldrar tänker jag mig. Jag tänker typ att alla (utom jag förstås!!!) blir sådana som blir besatta av sina bebisar och är stammisar på familjeliv.

För övrigt ser jag (inte) fram emot momentet i föräldrakursen som heter "tjejkväll". Kan bli ... intressant. Hoppas på vin och snacks! (Inget fotografi p.g.a. har ej hänt ännu!!!)

3 kommentarer:

Olga sa...

Gillar mitt Kissie-leende.

Rosa sa...

haha fin

Olga sa...

Paint-illustrationen ja. Är mkt nöjd!!