söndag 16 januari 2011

Sluta röka

Alltså, jag tycker att hon ska vara glad att hennes kille slutar röka!
Min kille säger att han ska sluta röka cigaretter och röka pipa istället. Samt tvätta händerna innan han tar i barnet. Jag läser skräckhistorier om att risken för plötslig spädbarnsdöd ökar om föräldrarna är rökare. Jag röker ju inte men?? men?? Plus att det skabbigaste och mest white trash jag vet är föräldrar som röker. Ju yngre barn, desto värre men det är inte ens okej med tonåringar. Usch!!
Plus rökares lungor. Äcklit.

5 kommentarer:

daniela sa...

mmmmm älskar rhetts

Maria sa...

Min baby daddy slutade under graviditeten och skulle "bara feströka" efter att barnet ploppat ut. Det har väl gått sådär... Nu är han också inne på att röka pipa i stället för cigg. I'm all for it och har till och med köpt en pipa till honom.

Hur som - jag tror att det viktigaste är att man inte röker nära bebisen. När Nils luktar rök och håller i bebis så tänker jag att "äsch, det är nog inte värre än att promenera i stan, med avgaser osv".

Men du - att jag inte hängt mer i din blogg förut! Den är ju urbra.

Olga sa...

Vad duktig han var som slutade i alla fall. Den här pappan har rökt sedan han var typ 10-12, och de har jämt rökt inne o.s.v. så han går nog inte att avvänja helt. Såklart röker han inte inne men jag gillar liksom inte känslan av att det röks runt bebi (fast den inte finns, hehe). Plus att tänk om han måste springa ut och röka under förlossningen??

Tack också!! Din med.

Maria sa...

Alltså röka under förlossningen är ett NONO. Helvete vad arg jag skulle ha blivit om Nils bara "... eh älskling, jag går ut och tar en cigg, men kämpa vidare du".

Olga sa...

Haha, ja jag menar det.
Men alltså, inte heller så kul med en nikotinbrist-irriterad person med en ven som dunkar hotfullt i pannan ...