fredag 21 januari 2011

Pluggdag

Idag har jag varit rätt duktig på att plugga. Jag har suttit och skrivit i sex timmar. Dock har jag bara skrivit tre sidor. Är det normalt att det tar två timmer för en sida? Man måste visserligen kolla upp i sidor i böckerna för att kunna källa och så vidare, men i alla fall. Jag är dock ganska nöjd men borde även läsa lite i den här tegelstenen:
Är ej så sugen, men för att hinna med allt som jag måste till nästa kurstillfälle måste jag läsa minst 100 sidor idag. Och om jag skriver långsamt så läser jag ... lika snabbt som kol blir till diamanter, ungefär.

En sak till som jag är stolt över; det brukar behöva vara perfekta omständigheter för att jag ska kunna plugga, alltså städat, jag ren och mätt, ingen oordning i garderoben o.s.v. Idag hade jag inte duschat på två-tre dagar (...), inte städat på aslänge och hade egentligen många husmorssysslor att göra men jag lyckades i alla fall! Vet dock inte varför. :/

Någon som har bra tips för att läsa snabbt, eller kanske för att stärka självdisciplinen en fredagskväll?

Inga kommentarer: