fredag 28 december 2012

År 2012

Snodd av Maria.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Bouppteckning. Köpte gravsten och arrangerade en begravning m.m. Började jobba på Komvux.

2. Höll du något av dina nyårslöften? 
Jag tror inte att jag hade några?

3. Fick någon du känner barn?
Ja! Min syster fick lilla Rut, och min kusin fick Elvira! 
Kaja & kusin Rut hänger lite. 
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, pappa. 
Pappa
5. Vilka länder besökte du?
Frankrike, Spanien och Finland. Samt tyska mellanlandningar men det gills väl inte? 
Kaja & hennes pappa i Jardin des plantes, Toulouse, Frankrike
6. Är det något du saknade 2012 som du vill ha mer av 2013?
Nja nej. Kanske mer tid i stallet, att träna och göra roliga saker med Kaja (och Pia såklart, men hen finns ju inte riktigt än.)

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
22/4 – pappas födelse- och dödsdag. 

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Man bör väl som en god mor säga barnet i magen (även om det inte kändes som "det bästa" när jag fick reda på det). 

9. Vilket var ditt största misstag?
Se ovan. Nej jag skojade bara! Jag vet inte. Jag gör aldrig misstag. Är perfekt. (Eller har bara lätt att glömma ...)

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Jag har köpt en dator som fungerar bra, och så dyrvagnen som jag inte har hunnit prova så mycket ännu men har stora förhoppningar om. 

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Barngrejer. Lätt. (Förutom bostadslån, CSN och vanligt tråk.)

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att Kaja börjat gå, prata och så. Det är det roligaste. Hon är rolig. 
Samt knäpp. 
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej inte vad jag minns!

14. Vilka låtar eller artister kommer att få dig att tänka på 2012?
Typ Babblarna – stompalong tut pling sång. Nej, så illa är det inte. Både Leonard Cohen – Old Ideas och Kent – Jag är inte rädd för mörkret har jag lyssnat på (av det nya) och gått på konsert med. 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
Jag har varit ledsen p.g.a. pappa och trött p.g.a. gravid men förutom det har jag mått bra. Jag har inte haft särskilt mycket ångest eller så, eller varit deprimerad. 

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Är inte det här lite samma som fråga 6? Jag svarar: Se fråga 6. 
Mer stall, mindre jobb. 

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Jobb, men jag har faktiskt inte jobbat över så mycket (eller jo, på mitt ena jobb). Det beror nog på Kaja. Har blivit effektiv och vill hem och hinna umgås lite med henne. 
Varit arg/irriterad på saker som att det är stökigt och dylikt. Jag tror dock att det hänger ihop med tröttheten. 

18. Hur var din julafton?
Helt okej, men jag var astrött efter 5,5 h sömn, och sedan bröt Kaja ihop helt. Jag har nog aldrig sett henne så okontaktbart ledsen/arg. Det var vidrigt. Sedan åkte Kaja och pappa hem vid tio och jag stannade kvar. Det kändes lite konstigt. 

19. Blev du kär?
Nej. 

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Downton Abbey har jag kollat mest på. Samt True Blood men det gick inte på teve! 

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är så roligt att hen heter Pia tycker jag.

Olga sa...

Haha jaaa. Pia. Kort och kärnfullt om inte annat!