fredag 28 december 2012

Spännande värre, eller inte

Jag ville bara berätta att igår var det 14 dagar, alltså två veckor kvar tills jag ska föda Pia*. Ojsan. Jag känner mig inte riktigt redo. Var ska Pia sova? Vad behöver jag köpa/förbereda? Jag tror att jag har varit lite för slapp med att "jag har allting hemma" och "jag har gjort det här förut". Aja, igår köpte jag små flaskor med schampoo, balsam, duschkräm (oparfymerade) och tandkräm att ta med till förlossningen. Och idag kom basen till syskonvagnen, så jag är inte helt oförberedd. Men man borde väl packa förlossningsväska här i dagarna, kan jag tro.

Idag (inatt) kom min lön också. Det känns skönt eftersom det bara är jag som är familjeförsörjare tills vidare. Hej F-penning, hoppas du är fet!

Annan viktig info: Kajas uttal av nagel och Mowgli.
Nagel=nagl
Mowgli=Mogl

Mycket vackert!!

*Hen är döpt till Pia av Kaja, inte mig! 

Inga kommentarer: