måndag 10 december 2012

Fortsättning följer

Idag är det exakt en månad till lilla asets BF, och imorgon ska vi se om hen har behagat lägga sig med huvudet nedåt. Om jag måste snitta verkar det som att de gör det två veckor innan BF, alltså i december. Jag vill v e r k l i g e n inte ha barn i december. Hellre snitt 1/1 klockan 00:01. Fem, snart sex, nära familjemedlemmar fyller år i december redan, och dessutom är det svårare att vara ett år yngre i skolan, än ett år äldre. Plus att den ju kommer i mellandagarna när alla är helt juliga och så, och inte alls födelsedagssugna. Nej nej.

Stämningen är olidlig, som Johan brukar säga.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Men usch för att behöva gå barn i december. Jag håller med. Hoppas det lilla aset har vett nog att vända sig. Man gör inget vändningsförsök?

Maria sa...

Vänd dig! Vänd dig! Vänd dig! Kom igen bebis, kom igen - klapp-klapp.

Olga sa...

Jo om hen inte gör det själv så kanske!

Misan sa...

Haha! Du kunde allt om babyvändningar när jag väntade Jor! Minns du den hemska boken med kakelklädda rum från Ackis? Och jag som på begäran hade högläsning till illustrationerna! Hen hamnar nog rätt skall du se <3

Olga sa...

Har inget som helst minne av det?!