onsdag 10 april 2013

9/4-2013

Idag (igår) var en rätt bra dag alone with da kidz. Även premiär för följande; åka buss ensam med syskonvagn. Det gick bra. Ilon skrek lite först men ingen har väl dött av lite skrik! Det var sånt där nu somnar jag snart-skrik, vilket är helt okej, tycker jag. Målet med bussturen var museum med min kusin och hennes dotter som är född 7 månader efter Kaja.

Kaja tyckte att det var "lechkit" med den utställningen som innehåller djur i olika miljöer, skärgården, skogen, fjällen med mera. Hon bara grät och gnällde "Uppi mamma!" men när hon såg att jag hade Ilon i sele på magen ändrade hon till "Uppi Leila!" (upp i famnen). Det var mörkt, ljudeffekter och blixtar på ett ställe. Annars brukar hon ju gilla djur. Ja ja. Det var snabbt glömt och sedan byggde hon med Duplo, läste bok och åt äpple och var nog rätt nöjd när hon slapp det läskiga.
Gråsparv

Min syster kom också dit och hon köpte varsin fågel till Ilon och Kaja att ha i vagnen. De kvittrar och är väldigt söta. Jag är väldigt svag för gosedjur som ser realistiska ut. Ilon fick en grönfink (tror jag det ska föreställa) och Kaja fick en gråsparv (har tämligen begränsade kunskaper om tippors namn, märker jag).

Grönfink

Jag tror inte att jag har varit så arg idag heller, trots att jag måste dammsuga efter Kaja två gånger på fem minuter, och så vidare. Heja! Fler sådana dagar tack.

Inga kommentarer: