söndag 7 april 2013

Istället för snacks

Det här snacksandet som jag håller på med är inte riktigt under kontroll. Jag mår nästan lite dåligt om jag kommer på att det inte finns något gott att äta hemma på kvällen. Mat och internet är typ min enda hobby när Wickie är döende och jag inte kan lämna hemmet efter 18:00. Men i alla fall. Nu var jag lite "stark" och gjorde en smoothie med ekologisk kiwi, ekologisk banan, ekologisk äppeljuice, inte eko-kokosmjölk och lite kokosmjöl samt havredryck istället för något ... mindre nyttigt. Typ choklad och singoallakex. Aja. Nu ska jag skriva en lista på nyttiga saker man kan äta istället för chips/godis eftersom de är lika goda.

  • Smoothie med kiwi och kokosmjölk
  • Smoothie med körsbär och liiiiite vaniljsocker
  • Edamamebönor med flingsalt
  • Nötter (utan socker och grejer på)
  • Morotsjuice
Vet ni flera? Veganska tipz bara tack! 

Inga kommentarer: