fredag 5 april 2013

Världens sämsta mor rapporterar

Mina små har varit så skrikiga och närhetstörstande idag. Och så sket Ilon ned sig själv och babysittern som är det enda stället hon vill vara på utom knät. Och när jag bytte på henne hörde jag duns, fräs, "Aaaaaj mamma!" från vardagsrummet så hade den dunma idiotkatten klöst Kaja i huvudet så hon gråter jättemycket. Lätt att byta blöja och trösta samtidigt. Inte.

Det är inte konstigt att Kaja klättrar på väggarna heller men jag får fortfarande inte ihop det med utevistelse, sov- och mattider. Måste typ välja att ge lunch eller vara ute. Nu är hon mest parkerad framför Bamse eller Rorri känns det som. Blä. Och så åt hon knappt någon lunch. Ketchup och mango och jos typ. Ett gram mat.

7 kommentarer:

Fifi sa...

Massa pepp och kramar till dig! Jag beundrar alla som har fler än ett barn och typ inte får nervsammanbrott...

Ewonne sa...

Alltså! Been there, verkligen. Astrids första månader fick Eila "stå tillbaka" typ jämt om man säger. Det är fortfarande så ibland, men jag kan trösta med att det blir mycket lättare om ett tag. Nu kan A snart sitta själv och jävlariminlåda vad MYCKET lättare det blir när de kan "leka".

Ewonne sa...

Alltså! Been there, verkligen. Astrids första månader fick Eila "stå tillbaka" typ jämt om man säger. Det är fortfarande så ibland, men jag kan trösta med att det blir mycket lättare om ett tag. Nu kan A snart sitta själv och jävlariminlåda vad MYCKET lättare det blir när de kan "leka".

Anonym sa...

Ringde min kille varje dag och tjöt av misär jag hade assvårt att överleva två barn. Glad att byta av efter 6 mån då han tog över rodret hemma. OBS nu när ungarna är bästisar är jag glad igen

Jennie salmiakatfolket

Olga sa...

Skönt att höra att det blir lättare. Lagom tills jag ska börja jobba säkert. *pessimist* Vissa dagar är bättre men se glömmer jag såklart skriva om.

Sandra sa...

Kämpa på! Du är så jäkla bra och stark! Och ja de blir bättre.

Olga sa...

Inte bra. Noll tålamod. Samt funderade på att ringa och gråta för att få förskoleplats. Sedan bara: Ta dig samman Ania!!