onsdag 8 februari 2012

Vilken storlek

Det här med klädstorlekar är ganska lurigt tycker jag. Är det tänkt att de ska ha en storlek upp till de är så långa, dvs storlek 68 tills de är 68, eller när de har passerat 68 centimeter? Jag förstår inte. Månadsangivelserna stämmer inte alls för Kaja. Just nu är hon strax över 68 cm lång och kan ha allt från 62 till 92, beroende på vilket märke, vilket plagg o.s.v. Polarn och Pyrets kläder är stora i storlekarna och H&M:s m.fl. är små. Byxor måste hon ha större storlek än tröjor/bodys. Det är jobbigt när man ska köpa nya kläder tycker jag. Vi ska inte ens gå in på ämnet strumpor ...

5 kommentarer:

Ja, jag då sa...

Vi har tvärtom. Större storlek på body än på byxor. men det är nog för att hon inte fetat till sig ännu utan satsat på att växa på längden :)

Fifi sa...

Ja, det varierar så mycket. Strumpor är skitsvårt, tror jag har lyckats köpa rätt typ en gång...

Olga sa...

J: Men Kaja är lång och smal! Skitlånga ben, det är därför hon måste ha större byxor. Hehe.

Fifi: Jag vet! Jävla omöjligt. Man kan ju inte gärna prova heller.

Maria sa...

Det är helt omöjligt det där. Bossa har 74 på vissa plagg och 86 på andra. Strumpor och skor ska vi verkligen inte prata om. Har ingen aning om hennes fotstorlek. Stackar onge.

Olga sa...

Skönt att man inte är ensam om problemet! Och månadsangivelserna. Måste vara för enorma bebisar! Ej räkor som Kaja.