måndag 20 maj 2013

Allt kan ju inte klaffa

Jag är själv med barnen ikväll för andra gången och det har gått rätt bra utom ett trötthetsutbrott från den yngsta. Eftersom vi hade färdig soppa från gårdagen gick vi till och med ut och lekte lite före middagen. Kaja fick färska hallon till efterrätt. 5/5 glada munnar. Sedan badade hon medan jag fixade Ilon för natten. Kaja bajsade på pottan också!! Ibland hinner man sätta henne där. (Oftast inte.) Därefter kom Ilons utbrott; när jag skulle värma välling, smörja in Kaja och sådär. Det tog lite för lång tid. Men sedan ammade hon och jag och Kaja läste bok. Sedan babblade Kaja i 150 år pga ej trött. (Hon vaknade 9:44 imorse????!!!??!?) Men i alla fall. Ammade Ilon igen och nu tror jag bannemej att båda sover! Man ska inte ropa hej osv. 

Nu sitter jag i alla fall på balkongen och njuter av att det inte är kokhett. Tetris jagar fåglar. Det betyder att han rusarfram  mot dem med svansen i luften, sedan stannar han två meter igrån och glor. Alla fåglarna skriker och varnar den på marken så han har aldrig någon chans. 

Det skulle vara gött med ett glas vitvin nu. Det har jag inte. Får typ njuta av ljummet kranvatten istället. #livet

Inga kommentarer: