söndag 19 maj 2013

Under den sedvanliga kvällsmisshandeln av lillasyster

 Varje kväll när jag sitter i soffan och ammar Ilon kommer Kaja och härjar. Hon är sådär jävlig som bara trötta tvååringar kan. Oftast tar hon en kudde och försöker slå mig/Ilon med den. Jag brukar alltid sätta mig så att Ilons huvud är mot armstödet och fötterna mot Kaja, eftersom jag hellre vill att Kaja slår till fötterna än huvudet. Ja, men så råkade jag sätta mig i FEL HÖRN och satte mig alltså med Ilons huvud mot mitten av soffan. Kaja skulle precis gå och lägga sig så jag tänkte att det var safe. Men då kom Kaja såklart och började slåss med någon kudde och jag försökte skydda Ilon med den bortre armen. Sen vet jag inte hur det gick till men Kaja tappade väl balansen och gjorde någon sorts framåtvolt och ramlade ned från soffan och landade på huvudet. Det var ett sådant där ögonblick när tiden går jättelångsamt. Jag satt bara och sade "Nej nej nej nej nej!" och nådde inte att fånga henne. 

Och nu tror jag givetvis att hon fått en hjärnskakning och kommer att dö i sömnen. 

Och för övrigt har dagen också varit rätt vidrig, tackar som frågar. Ett värdigt avslut på dagen i alla fall. 

5 kommentarer:

Fifi sa...

Usch, hoppas de sover ju båda två, så du får lite space!

När min lillebror var spädis började han ofta skrika helt plötsligt när han ammade. Mamma fattade inte varför, men så såg mamma att hans lilltå var alldeles blå och hon förstod att min lillasyster bet honom...

Maria sa...

Men fy vad jobbigt det låter! Är du själv hemma om kvällarna oftast? Annars kanske din kille kan dra iväg Kaja på något skoj i en annan del av lägenheten medan du ammar?

Ewonne sa...

Fy! E ramlade också ner från soffan ikväll och spräckte läppen så att blodet sprutade :(
Och det här med misshandeln, I hear you sistah - så jävla jobbigt! A har fått smällar med fjärrkontroll, bok, sko, ja, kreativiteten är oändlig. E har även ritat i hennes huvud med en rosa tuschpenna. Oh, the joy of being a mother.

Olga sa...

Fifi - hon gör set väldigt synligt för att få uppmärksamhet. Står upp och skrattar när hon gör det. :/

Maria - nej, jag kommer att börja vara själv men ikväll var pappan och gjorde något, typ välling. Det är när han är hemma som jag tänker att han ska ta henne och dylika grejer händer.

Ewonne - Kaja vill nog inte göra illa utan är mest busig/trött. Hon gör nästan bara så på kvällen. Men ja. Ej så kul när de håller på.

Eller nåt sånt sa...

Tvååringar, pust!