lördag 13 augusti 2011

Det här med bebisar och att sova

När man pratar om bebisar och sömn så är det ju mycket snack om hur länge och hur mycket föräldrarna får sova men jag skulle vilja slå ett slag för HUR bebisar sover.
Min bebis, Kaja Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump, brukar nämligen röra sig en del. Inatt, till exempel, vaknade jag av att hon gnydde för att hon som vanligt lagt sig på tvären i spjälsängen men hon är för lång för det nu så det gjorde visst lite ont. Här om kvällen när jag skulle titta till henne hade hon dock lyckats med konststycket att lägga fötterna på huvudkudden. Det var skickligt tycker jag. Ofta brukar hon göra sig till en boll och prutta till min stora förtjusning. Mindre populärt är när nyvaken bebis sparkar halvsovande mamman i ryggen med fuktiga små fötter som liksom drar i huden, vilket ofta kombineras med glada ryck i håret.

Inga kommentarer: