torsdag 4 augusti 2011

Lars Ohly

Idag provade jag min bröstpump för första gången och det blev ca 0.3-0.4 dl ur ena tutten och kanske 0.6 dl ur andra. Det gjorde inte ont eller så men tog rätt lång tid. Sedan provade jag att mata Kaja med mjölken för att se om det gick och hon drack ca 0.4 dl direkt, fast hon aldrig använt napp/nappflaska förut. Hon är dock en matglad bebis och nappen hade väldigt stort hål (hon ska få med mindre hål sedan).
Jag provade pump+nappflaska för att jag kanske ska börja jobba två förmiddagar à 4 h i veckan men det är inte säkert än. Jag vet inte om jag/Kaja klarar det. Kommer Kaja att gråta som en gris? Kommer jag att gråta som en gris?
Andra frågor av mindre spekulativ art; hur mycket bröstmjölk dricker en snart tremånadersbebis under 4-5 timmar? Hur mycket måste jag alltså pumpa? Om det är aaaasmycket så känns det inte värt. Men det skulle å andra sidan vara soft att få lite mer pengar (...)
Förmodligen kommer jag dö av saknad efter 1 h, bryta ihop under lektionen och dö av sorg.
Okej hej svej.

Inga kommentarer: